400 kilométert bír az új kínai akkumulátor

0
1260
data.thaiauto.or.th

A Freevoy akkumulátort, melyet a kínai CATL állít elő – ők építenek gyárat Debrecenben – hibrid járművekbe szerelik be, és ezek hatótávolsága így 400 kilométer lehet vagyis jóval nagyobb mint a jelenleg működő akkumulátorok esetében.

A CATL a globális piacon 37%-ban részesedik az eladásokból, egy év alatt 1,6%-kal nőtt a részesedése vagyis piacvezetőnek számít. Az elektromos autók eladása jelentős mértékben lassult Európában míg Kínában és Észak Amerikában továbbra is növekszik.

Miért nem fogy az elektromos autó Európában?

Egyrészt, mert rossz az általános konjunktúra: Németország, a kontinens legerősebb gazdasága évek óta stagnál, és a perspektíva sem kedvező vagyis az embereknek nincs pénzük.

Másrészt az állami költségvetés problémái miatt leállították a központi támogatást márpedig enélkül drága az elektromos autó még a nyugat-európai vásárlóknak is, nem beszélve a kelet-európaiakról.

Az Orbán kormány rengeteg pénzt költött arra, hogy Magyarországra csalogassa a CATL akkumulátor gyárat, és másokat is Kínából és Dél Koreából. Szijjártó Péter külügyminiszter azzal dicsekedett, hogy akkumulátorgyártó nagyhatalom leszünk.

Üzleti szempontból ez egyelőre nem jött be.

Emiatt Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter is bírálta Szijjártó Péter külügyminisztert a kormány ülésén. Orbán Viktor miniszterelnök nem foglalt állást noha a végső döntés mindig az ő kezében van. A magyar kormány menekülő útja e tekintetben a gyakran bírált Európai Unió: a magyar javaslat szerint 4500 eurót kellene kapnia mindenkinek az unióban, aki új elektromos autót vásárol. Mindezt miből finanszírozná az Európai Unió?  Csak közös hitelfelvétel teremtene ehhez megfelelő alapot- ezt javasolja Mario Draghi, az Európai Központi Bank elnöke, Olaszország ex kormányfője, aki Giorgia Meloni miniszterelnök gazdasági tanácsadója. Csakhogy Orbán Viktor még a gránit szilárdságú magyar alkotmányba is beleíratta: Magyarország nem helyesli a közös uniós hitelfelvételt! Akkor viszont kinek adják el a Magyarországon működő akkumulátor és elektromos autógyárak a termékeiket?

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .