Kész anyagi csőd – ennyit költünk játékokra Karácsonykor

0
1090

A karácsonyi szezonban online vásárláskor, alkalmanként átlagosan 8000, bolti beszerzéskor 6500 forintért vásárol játékot a magyar. A játékpiacon az éves eladások közel a fele az utolsó negyedévben valósul meg.

 

A piacvezető REGIO JÁTÉK készített felmérést, amelynek eredménye szerint a válaszadók közel a fele minimum 10 000 forint értékben vásárol a fa alá ajándékot gyermekének, jellemzően (55%) novemberben, az utolsó pillanatra csak a megkérdezettek 15%-a hagyja a meglepetések beszerzését.

Tízből nyolc családban fordul elő, hogy a karácsonyi kiadások nehézséget okoznak a családi kasszára nézve,

ők ezért az ünnepeket megelőző hónapokban anyagilag is felkészülnek az év végi hajrára.

A kutatás alapján a webes vásárlások előnyét az egyszerűségben (58%) és a gyors ár-összehasonlításban (43%) látják a válaszadók, míg a személyes beszerzés hívei a minőség ellenőrizhetőségét (35%) és a játékok közti könnyebb választást (27%) tartják legfontosabb érveknek.

A felmérés szerint tízből négy magyar gyermek már Mikuláskor is számíthat játékra, de a csizmák döntő többségben (72%) édességgel telnek majd meg. A karácsonyfa alatt viszont tízből kilenc fiatal talál játékot, a legnépszerűbbek idén a kreatív, a fejlesztő játékok és a LEGO, melyeket a társasjátékok, a könyvek, kifestők és az építő játékok követnek. A megkérdezett szülők átlagosan két ajándékkal lepik meg gyermeküket, minden második esetben a játék mellett ruhadarabot is rejteni fognak a csomagok.

Top 10 termékkategória a karácsonyi szezonban
Kreatív játék
Fejlesztő játék
LEGO
Társasjáték
Könyv
Kifestő
Építő
Játék
Autó
Kirakós
Játékbaba
Elektronikus játék

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .