Bús lesz Tarlós

0
1219

Az óbudai képviselők pénteken elutasították a hozzájárulást a Római-partra tervezett védmű megépítéséhez, mert egy kerületi felmérés szerint a lakók többsége új, a parti telekhatáron futó nyomvonalat szeretne.

A Bús Balázs (Fidesz) vezette Óbuda-Békásmegyer képviselőtestülete úgy döntött, hogy semmilyen mobilgát építéséhez sem ad tulajdonosi hozzájárulást, amíg el nem készül a kerítések vonalán építendő védmű megvalósíthatóságának elemzése – tájékoztatta a fuhu.hu-t Béres András, a Párbeszéd kerületi képviselője.

Ez a döntés áttörés a korábbi gyakorlathoz képest. Eddig a III. kerület szinte mindenben támogatta a főváros mobilgát koncepcióját, amely nem szavatolta 55 ezer ember biztonságát, de hatalmas környezetrombolással járt volna – fogalmaz az ellenzéki párt elnökségi tagja. Ez a terv csak arra jó, hogy néhány milliárdos ingatlanspekuláns még gazdagabb legyen, a többséget, Budapest lakosságát hátrányosan érintette volna.

Óbuda fideszes vezetése belátta, hogy rossz úton jár és mer változtatni,

ezért a Párbeszéd üdvözli a testület mai határozatát.

Jelenleg épp a Kúria előtt van a Párbeszéd és az Együtt népszavazási kérdése a Római-parti védmű nyomvonaláról. Továbbra is remélik, hogy a politikusok évtizedes kudarc-sorozata után végre a fővárosi emberek kezébe adhatjuk a döntést.

A pénteki döntést megelőzően a Bús Balázs polgármester által jegyzett előterjesztés azzal indokolta a tulajdonosi hozzájárulás elutasításának kezdeményezését, hogy az önkormányzat a közelmúltban kérdőíven tudakolta a lakosságtól, melyik megoldást tartaná legjobbnak. Ebben az eddig vizsgált közvetlen parti és Nánási úti mellett egy harmadik nyomvonal lehetősége is szóba került: a telekhatárok mentén futó védekezés.

A válaszokból az derült ki, hogy

a legkevesebben a parti fák kivágásával járó megoldást támogatják

(16 százalék), 43 százalék a mostani, harmadik lehetőséget, a telekhatárokon futó nyomvonalat szeretné, és 37 százalék szerint lenne jó a Nánási út mentén kialakított gátrendszer. Tehát a többség új védvonal kijelölését szeretné.

A Fővárosi Közgyűlésben a hét elején döntöttek arról, hogy kitartanak az áprilisi határozat mellett, és a közvetlen vízparti nyomvonalon épüljön a védmű, egyszersmind elvetették a Lányi András és környezetvédő csapata alternatív indítványát a Nánási úti vonalvezetésről, de felkérik a tervezőt a kerítések nyomvonalánál vezető védelem lehetőségét.

Pénteki sajtótájékoztatóján

a főpolgármester elmondta: azt tartja fontosnak a csillaghegyi-öblözet árvízvédelménél, hogy minél hamarabb megépüljön a védmű,

valamint a Nánási út-Királyok útja és a Duna-part közötti hetven hektáros terület ne maradjon védelem nélkül.

„Engem az érdekelt kezdettől fogva, hogy ha egy drága védművet építünk, akkor ne lehessen azt mondani, de megtenni se, hogy hetven hektár védelem nélkül marad, és ki van zárva szándékosan a védelemből” – fogalmazott Tarlós István.

Kijelentette, nem normális dolog szándékosan kitenni az árvíznek hetven hektárt, amelyen körülbelül 40 milliárd forintos értékömeg van.

A Fővárosi Közgyűlés – mint emlékeztetett – szerdai döntésének megfelelően megvizsgáltatják a tervezővel a római-parti telkek határában álló kerítések nyomvonalában haladó parti védmű lehetőségét.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .