1111 – csúcson az internetes kereskedelem

0
1119

November 11 a magányosok napját jelezte Kínában, ahol az Alibaba immár hatodik gáláját rendezi ebből az alkalomból. Van mit ünnepelni…

372 milliárd jüan vagyis több mint 56 milliárd dollár a forgalom értéke eddig – jelentették be a gála elején Hangcsou városában. Ott ahol Kína leggazdagabb embere, Jack Ma megalapította az Alibabat. Az internetes kereskedelem kínai úttörőjének jót tett a Covid-19 járvány hiszen a vásárlások egyre inkább átkerülnek a világhálóra. Így nem csoda, ha Kína második számú internetes kereskedője, a JD.com is rekordot jelentett: 243 milliárd jüannal.

Idén a kampány november elsején kezdődött óriási leértékelésekkel. A kereskedők mindenáron növelni akarják az eladásaikat, hogy behozzák az első félév lemaradását.

Tavaly „csak” 268 milliárd jüan volt november 11 összforgalma, ez valamivel több mint 38 milliárd dollárt jelentett.

Tarolnak az 5G mobilok

A vásárlók rávetik magukat az olyan okostelefonokra, melyek ötödik generációs technológiával működnek. A JD.com marketing igazgatója elmondta a South China Morning Post tudósítójának, hogy 11-szeres a növekedés a múlt évhez képest ezen a téren!

A vásárlói szokásokat alapvetően megváltoztatta a Covid-19 járvány

„A játékszabályok sokkal gyorsabban megváltoztak a vírus miatt mint ahogy azt korábban gondoltuk. „A digitális polc” lett a legfontosabb, sőt sok helyen az egyetlen az Ázsia – Csendes óceán régióban” – mondta az Accenture marketing főnöke.

Két fő vásárlói csoportot lehet megkülönböztetni a Magányosok napján – írja a South China Morning Post, amelynek tulajdonosa az Alibaba.

Az egyik a kisemberek több száz milliós csoportja, akik a leértékelésekre hajtanak. A másik pedig a gazdagok csoportja, akik értékesebb árukat vásárolnak ilyenkor is.

Ha nem mehetek külföldre, akkor veszek egy Mercedest

Sokan gondolkodnak így a gazdag kínaiak közül, akik ilyenkor már külföldi utakat szoktak tervezgetni Párizsba, Londonba vagy az Egyesült Államokba. Most a Covid-19 járvány ezt megakadályozza. Viszont így sok pénz marad a gazdagabb polgárok zsebében Kínában, ahol november 11-e újabb rekordokat döntöget az internetes kereskedelemben.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .